Om Oss

Vår Mission & Historia

Vi är på ett uppdrag att minska olovlig andrahandsuthyrning.

Vår Historia

Hur Tenara Började

Vi var själva hyresgäster en gång. Vi letade efter förstahandskontrakt i Stockholm, men som så många andra stötte vi på stängda dörrar och långa kötider. Under en period hyrde vi själva i andrahand, en lösning som ofta kändes osäker och otydlig för båda parter. Det var då vi började fundera på hur fastighetsbolagen egentligen arbetar med dessa frågor.

När vi granskade processerna för att upptäcka olovlig andrahandsuthyrning såg vi snabbt ett mönster: bristen på digitala verktyg, tidskrävande manuella steg och svårigheter att samla in tillräckligt starka bevis för hyresnämnden. Kort sagt, det fanns ett tydligt behov av förändring.

Med vår bakgrund inom teknik och dataanalys och i nära dialog med några av Sveriges största fastighetsbolag började vi utveckla Tenara. Efter flera månaders intensivt arbete lanserade vi ett verktyg som inte bara automatiserar och förbättrar kontrollen av andrahandsuthyrningar, utan också stärker fastighetsbolagens arbete med trygga och rättvisa hyresförhållanden.

Tenara sticker on a glass door
Våra värderingar

Vad Som Driver Oss

Dessa kärnvärden vägleder allt vi gör, från produktutveckling till kundsupport.

Kunden Först

Vi sätter våra kunder i centrum för allt vi gör och söker ständigt feedback för att förbättra oss.

Innovation

Vi är engagerade i att flytta gränser och hitta nya sätt att effektivisera hanteringen av andrahandsuthyrning.

Transparens

Vi tror på öppen kommunikation, både internt och med våra kunder och partners.

Hör av dig!

Har du frågor eller vill veta mer? Fyll i formuläret nedan.